استاد پناهیان در جمع زائران پیاده روی اربعین حسینی از دیدارش با جوانی روسی می گوید.
دانلود مسلمان شدن رودیون (جوان روسی) از زبان استاد پناهیان
حجم:4مگابایت
زمان:5دقیقه
مطالب مرتبط
انتظار فرج،با فضیلت ترین عبادت
استاد پناهیان در جمع زائران پیاده روی اربعین حسینی از دیدارش با جوانی روسی می گوید.
دانلود مسلمان شدن رودیون (جوان روسی) از زبان استاد پناهیان
حجم:4مگابایت
زمان:5دقیقه
مطالب مرتبط
او در دانشگاه به واسطه دوستان مسلمانش با اسلام آشنا و پس از مدتی با دیدن عزاداری عاشورا در کربلا و احساس نزدیکی با اهل بیت(ع)، برای تشرف به اسلام ترغیب می شود، و به ایران می آید.
حجم:52مگابایت
زمان:23دقیقه
نمایش پیشرفت مسلمانان روسیه و به تصویر در آوردن اربعین حسینی
حجم:52مگابایت
زمان:44دقیقه
در مورد هجرت کمی فکر کنیم. در مورد هجرت نمی توانیم نسخه ای عمومی بنویسیم و موضوع کم اهمیت نیست. شاید رزق و روزی شما در هجرت باشد. برخی به قصد هجرت به کشورهای دیگر رفتند همانند: روسیه و اکراین. پر جمعیت ترین مملکت اسلامی اندونزیست که ثمره یک هجرت است و حتی بیشتر از اندونزی هم کشورهای شرقی بسیار مهاجر دارند.
هجرت تاثیراتی دارد که با چیز دیگری نمی توانیم جایش را پر کنیم. البته بحرانی وجود ندارد که ما بخواهیم آن را با هجرت حل کنیم ولی امکان و فرصتی است که نباید به سادگی از آن عبور کنیم.
شهید شاطری که مهاجری عظیم الشأن است، زمانی که خدمات بسیار زیادی در لبنان انجام دادند به او گفتند: تمام شد و برگرد، زمان برگشت ناراحت بود، کاری که در آنجا انجام می داد در سطح وزرای آن مملکت بود که با او در ارتباط بودند نه اینکه در پی افراد برجسته باشد فقط به علت تاثیر گذاری او بود. او مملکتی را تغییر داد، خداوند در کارش برکتی قرار داد.
ما در ایران اسلامی انبوهی از افراد باهوش در کنار هم به طور فشرده نگه داشتیم همانند تیم فوتبالی که روی نیمکتش کسانی را داشته باشد که اولاً تعدادشان زیاد باشد و ثانیاً بازیگران بسیار ماهری باشند و هر تیمی حاضر است آنها را میلیاردها تومان بخرد و زمانی که می بینند بر نیمکتی نشسته اند و کاری نمی کنند به خود می گویند: به تیمی برای بازی بروم، قصه ما این است.
نه تنها قحط الرجال در کشورمان نیست بلکه برخی از مشکلاتمان این است که همه برای خود رجلی هستند. ایشان که رو به بازگشت بودند فتنه سوریه آغاز شد و تا اشاره ای به ایشان شد عازم شدند. وقتی ایشان به شهادت رسید، دوستی می گفت: فکر می کنید چند نفر کار او را در حال حاضر انجام می دهند؟ گفتم: مگر کسی پیدا شده؟ گفت: کارشان را به ده نفر سپردند.
برخی زمانی که هجرت می کنند خداوند به کارشان برکت می دهد، گاهی هنگامی که به دیارشان باز می گردند احساس می کنند بی خاصیت شده اند. چه در مملکت خود هجرت کنید و چه در جایی دیگر. به سازماندهی های ظاهری نمی توانیم زیاد اتکا کنیم. گاهی خداوند انسانی را جایی می برد و از او کار می کشد و برکاتش را می دهد و فقط خدا می داند که چه چیدمانی انجام می دهد. اگر بنا است ما هجرتی کنیم انشاالله خداوند ما را موفق کند و در آن به ما برکت دهد.
هجرت پیامبر (ص) مقدماتی داشته است و جالب است که هجرت حضرت، با هجرت یک جوان قرآن دان و قرآن خوان به نام مصعب آغاز شد. که حضرت نزدیک یک یا دو سال قبل از خود او را به مدینه فرستادند و ایشان در مدینه قرآن تدریس می کرد و چون جوان بودند جوان ها بیشتر به او اقتدا می کردند. مصعب کسی بود که در مکه در خانواده ای ثروتمند زندگی می کردند و بعد از مسلمان شدنش خانواده او را بیرون کردند و همراه حضرت رنج ها را تحمل می کرد. هنگامی که رابطه با مردم خزرج برقرار شد و درخواست کردند که کسی را بفرست تا به ما قرآن را تعلیم دهند حضرت مصعب را فرستادند که ایشان را گرامی می داشتند.
ایشان تلاوت قرآن می کردند، تلاوت روش تربیتی است.
او چندین نفر را با تلاوت مسلمان کرد. ما هم با تلاوت قرآن می توانیم تاثیرات زیادی روی دوستانمان بگذاریم.
دریافت
عنوان: سینما محل نمایش رفتار ها
حجم: 2.42 مگابایت
مدت زمان: 31 ثانیه
مطالب مرتبط
حجم:56مگابایت
دریافت+صوت کامل برنامه
عنوان: رابطه ی دین و سینما-برنامه ی هفت
حجم: 17.6 مگابایت
ما هنگامی میتوانیم خود را مدعی مهدویت بنامیم که رفقای ما از اهل سنت هم باشند و با اهل سنت به وحدت و دوستی برسیم و اختلافات را کنار بگذاریم،
آیتالله سیستانی درباره اهمیت وحدت با اهل سنت فرمودند که برادران اهل سنت نفس و جان ما هستند
این سخن جایگاه وحدت با اهل سنت را نشان میدهد و امروز اقدامات تکفیریها در منطقه و همچنین حمایت دشمنان اسلام از آنها باعث شده که مسلمانان به وحدت برسند و امروز در عراق و سوریه وحدت و همدلی بسیار خوبی حاکم شده است تا در برابر داعش و گروههای تکفیری ایستادگی داشته باشند.
امام حسین(ع) محل اتحاد شیعه و سنی است. امروز دوران وحدت گذشته و دوران همدلی فرارسیده است و امروز در عراق و سوریه اهل سنت میبیند جوان شیعه خود را فدای ناموس اهل سنت میکند و به دنبال او برای دفاع از کربلا، نجف و سامرا وارد عمل میشود.
نباید به دشمن این فرصت را بدهیم که جامعه را جداسازی کند و خود ما نیز نباید جامعه را به دو قسمت اصلاح طلب و اصولگرا تقسیم کنیم زیرا فتنهگران این کار را در سال 88 و ایام فتنه انجام دادند و 8 ماه کشور را به آشوب کشاندند اما این اقدام فتنهانگیز آنها با شکست مواجه شد.
سیاسیون نباید اختلافات سیاسی خود را میان مردم و جامعه بکشانند و سبب تقسیمبندی و ایجاد اختلاف بین مردم شوند زیرا برخی از گروههای سیاسی با جدا کردن جامعه و مردم از یکدیگر در پی رسیدن به مقاصد سیاسی خود هستند که باید در برابر این اقدام تفرقهافکنانه آنها ایستادگی کرد.
بارها امام راحل فرمودند من این خط کشیها را قبول ندارم. در بدنه اجتماعی ما واقعاً اصلاحطلب و اصولگرا نداریم. این سخنان احمقانه است که میگوید بچه مذهبیها به خود اجازه میدهند به صورت کسی اسید بپاشند. نباید بین مردم دو قطبیسازی کنیم.
شقه شقه کردن مردم جنایت است، امروز عصر همدلی است و باید با ادبیاتی قوی سوءتفاهمات را بر طرف کنیم و با وحدت، صمیمت و همدلی در مسیر وحدت مهدوی گام برداریم.
بسمالله الرحمن الرحیم
حجةالاسلام و المسلمین پناهیان
شب دهم محرم
رفتن به درب خانهی خدا بابت . . .
یکی از موارد امتحان، خوف است. به گونهای که یک رویکرد در نحوهی دینداری و زندگی است و آثار ویژهای را هم به دنبال دارد. یکی از آن آثار این است که روحیهی بانشاطی را به انسان میدهد. صحیح نیست که برای دیندار کردن افراد با بلاها آنها را آزار دهند و برای حل آن مشکلها و بلاها بخواهند به درب خانهی خدا بروند. حرفی نیست که برای رفع گرفتاری به خدا راز و نیاز کند و آثار خوبی هم دارد؛ ولی بدانید که اینگونه زندگی کردن صحیح نیست. و اینگونه دعا کردن هم صحیح نمی باشد.
قرآن هم میفرماید فَإِذَا رَکِبُوا فِی الْفُلْکِ دَعَوُا اللَّهَ مُخْلِصِینَ لَهُ الدِّینَ فَلَمَّا نَجَّاهُمْ إِلَى الْبَرِّ إِذَا هُمْ یُشْرِکُونَ (56، عنکبوت)
"چون به کشتی نشستند خدا را با اخلاص در دین او خواندند و چون نجاتشان داد و به خشکی آورد ، شرک آوردند"
تا زمانی که در مشکلات هستیم به خدا پناه میبریم و همین که از مشکلات رد شدیم مشرک میشویم این وضع درست دینداری نیست. خداوند انتظار دارد که با رنجها بلایا قوی برخورد کنیم و ریشهی غمها را بسوزانیم. چه معنی دارد که برای رفع کردن غمها به درب خانهی خدا برویم تا آنها را برطرف کند. نمیگویم که این راه درستی نیست ولی بدانید که این ارزش دین را پایین میآورد.